Saturday, December 31, 2005

Mastura kena perah

Asal : Surabaya
Umur : 19 tahun
Skill : Mengemas rumah dgn teramat terel dan cekapnye....

Aku kenal Mastura ni minggu lepas. Bos dia buat bisness kemas rumah orang dgn bayaran RM10 sejam. Memang berbaloi la sebab dia keja cekap. Berkilat rumah aku, habuk-free environment.

Lepas dia habih keja, sementara tunggu bos dia dtg, aku n wife berborak la dgn dia.

Dia kata dia dah dtg malaysia dah dekat 3 tahun (which means when she came she was only 16??!! berani sungguh..dah lah org nye kecil molek)

Sebenarnya dia keja umah boss as maid biasa. tapi yang buat aku terkejut beruk tu (sebenarnya aku tak paham kenapa org kata terkejut beruk..beruk punye terkejut lain daripada binatang lain ke?) ialah, dia dapat 100 ringgit extra je sebulan sbb keja rumah orang. and dah 3 tahun tak balik, and going to be four by next year, baru boss dia janji boleh balik kampung.

kira boss dia untung giler. mana tak nya, after kemas rumah boss pagi2, then boss dia start export dia buat keja kat umah orang. katanya sampai malam jugak lah.

o.k lah kata la dari 12 tgh - 9 mlm dia keja say..5 jam = RM5o sehari
kalau seminggu? RM350. sebulan? = 1400!! wow!! itu minimum punye kira2. maybe dia keja lebih dari 5 jam sehari. aku nak book je full. kena bagitau in 2-3 days in advance tuu...

memang kaya giler. sian aku dgr citer dia. rasa cam dah tak sanggup nak suh dia kemas umah aku lagi.
tapi sbb dia kata akan dapat sorang lagi kawan, so hopefully dia tak teruk sgt lah lepas ni. bleh aku upah dia lagi..hehehehe..kejam jugak ke aku dalam kes ni?

No comments: