Monday, March 27, 2006

Konvo Cikgu Haida


Last Saturday I attended cikgu Haida's convocation at Maktab Perguruan Teknik Cheras. Alhamdulillah, she graduated with cemerlang overall and among the 4 who got cemerlang for practical for sekolah rendah. Bravo!! aku plak yg lebey...hehehe
The event, as expected was ssooo dragging...(ye la konvo mana yg tak dragging kan?) I punyelah boring...dah siap terlelap dah..

While waiting, I flipped thru the convocation booklet and found this...



Yes, two of the teachers were graduated in 'Pengajian Penyaman Udara'.
Anyone who graduated in this must be very 'cool' .
I dont know that you can graduate in air cond. hehe...
Sib baik takde "Pengajian Seterika" or "Pengajian Penyedut Hamapagas". Hehehe

Back to the convo story.
Nothing much to say but I suprised Cikgu Haida with a bouquette of roses. 5 roses for year 2005. Presented by Indah.
Dulu masa dia grad degree, aku yg bagi. So this time biar lah Indah bagi.


Mula2 saje je kata tanak bagi sbb diploma, bukan master punn..(acah je...tak suprise laa..)
Tapi takpe la..bukan senang nak dapat diploma perguruan. Kalau sepenuh masa, macam2 kena buat wooo..
Dia punye ko kurikulum, class seharian dari 8 pagi sampai 4 petang, teaching aids nak prepare, and assigments.
Buat diploma dalam 11 bulan termasuk practical. Memang padat.
Lagi2 pulak ada anak kan..memang kena byk berkorban.

So for all those reasons, and result dia pun ok, I pun dengan ikhlas and bangganya bagi la bunga tu...

To Cikgu Haida Fatimah Hashim, Diploma Perguruan, Kursus Perguruan Lanjutan Ijazah - Sains Sekolah Rendah -


Congratulation!!!!!!

14 comments:

Anonymous said...

tahniah.....ko plak pyan, bila nak sambung masters

Mpro said...

congrats... so apa lagi?... bila nak buat kenduri makan2?? hahahaha dasar budak koleq, nak makan free aje...

Abu S.H said...

kno - aku? masters? selagi presiden exxonmobil corp tak buat master, slagi tu aku masih belum berminat ...kot...


mpro - laaa..aku tak jemput hang ka? baru je selesai malam tadi..buurrpp...isk..sori aa....

bola2api said...

wah sudah jadi che'gu.. tahniah.

my hubby asik suruh i amik PLKN oopps KPLI ni tapi tak berminat.

Bila baca entry ni, terasa mcm tough jugak bende ni.. nanti kalo anak dah 3, lagi takde masa nak study, kemas rumah, etc. Tak jadi la amik.... :)

Driving licence pun tak amik lagi !!! hehehe

Anonymous said...

mpro?? lama x dgr nama tuhh.. it's farah here.. SSP. ingat lagi x? how r u? sorry la pyan... blog ko jadi prog jejak kasih la plaakkk :P

Abu S.H said...

bola2api -
PLKN? pegi la....baguihh
sekolah memandu pun tak grad lagi? cam ner nak jadi cikgu skolah?
Skolah menjahit dah pegi?

jadi che gu hectic oo. che-gu byk homework. bukan cam kiter..balik umah dah takde homework..hehehe..tapi actually aku keja dari umah gak malam2...
reply email, mtg, etc.. :(


fbi - jejak tu aku tak kisah..
tang kasih tu..aku musykil..
haa..cakap bang matt...
actually i remembered i asked u during our ESL time, u kenal tak mpro..hehehe...
sbb mpro kata dia kenal farah ismail kat ppp...

Anonymous said...

hehehe.... jgn la musykil...
aku ingat ko pernah sebut.. tapi baru la nie aku ingat balik.. cakap je la kat bg matt tuh. no secrets ;)

Mpro said...

Mak aii... farah... Ingat? Mana boleh tak ingat... AU5(D).. i try to call rumah u dulu, tapi dapat kedai dobi... tak sangka jumpa dalam blog ni pulak... How to contact u ha??? Still fanatic selangor ke???

Abu S.H said...

woi..woi....sorang anak dua, sorang anak masih satu kot...

excuse me..
takde sesapa nak call umah aku ke @ kedai dobi kat klang??
by the way sgor kalah semalam. piala FA.
out! :(

Anonymous said...

HAHAHA... kedai dobi? no lama la kot ;)

Sharulnizam Mohamed Yusof said...

assalamualaikum.

"ter"sampai sini sebab blogger kata ada 3 orang yg minat cerita ali setan.. eheheh!

apa pun, dah tersinggah tu.. nak gak terconteng.. ur wife ke jadik cikgu tuh? tahniah. :)

Abu S.H said...

sgarul....
citer ali setan tu beh aa..sempoi giler..

datang ler slalu..went to ur blog last nite..
nanti aku datang lagi untuk 'terconteng'

bola2api said...

sekolah menjahit dah terrer.. dari dulu lagi. sekolah buat kek pun dah grad.

sekolah bawak keta jer terketaq2 lagi...hehehe

nasib baik aku pregnant, kalo tak, aku dapat DIVING licence dulu sebelom DRIVING licence... :)

Abu S.H said...

ko dive kat pejal ke?