Thursday, March 02, 2006

Piccadilly Reunion???

Remember Piccadilly at Atria, Damansara? For some people it would mean nothing, but for some others it surely did ring a bell.
This place was very popular to the teens back in mid 90s.
The saturday Hi-Tea was always crowded with teens as the admission fee is as low as RM 13 if not mistaken. (Tapi kira mahal laa bagi aku)

As for me, I used to go to Picad after my SPM (zaman jahilliyah sket la masa tu)

When I first went there, it was just suka2 following my friends. That was before I continue my studies in PPP. I was working in gillette-oral-B-kilometrico factory in shah alam after my SPM. So, that's how I got the money to spend. Nak harap mak bapak..siapa nak bagi kalau utk gi enjoy? hehehe
I was going there with no purpose...just to feel the experince.

When I was in PPP Shah Alam, I continued my visit to Picad and some other club such as Pyramid Supper Club (dah tak wujud dah bangunan tuu), Life Center and few others.
But my visit is with purpose (alasan), to support the underground alternatives rock group and also to meet up with my school friends who were then in local universities or colleges.
At that time there weren't many alternatives rock groups (Nirvana time)
Some that I can recall are Butterfingers (All members are my classmates and schoolmate except for Emmet the leading singer), Subculture, Splatters, OAG, mangosteen, and this one all-girls-band and banyak la lagi..tak ingat ler..

How did these stories popped up today?

I was reading The Malay Mail this morning and saw an article saying Radhi (OAG) is planning for a reunion for the people of Picad in mid 90s.
For me, of course I will not go for the reunion as my intention last time is to support Butterfingers and meeting friends. That's all. I only went to Butterfingers gigs.
I will go to the clubs where Butterfingers was playing.

I dont know the motive for this reunion but I think it is a waste of time and money.
Orang suma dah besor panjang, and like me dah 'cuci tangan' from all these. The place where I wasted my youth days and money.

And I thank god, I did not continue with the same lifestyle anymore, and hope that I will always change to be a person, husband and father.

Enuff is enuff....but I still luv 'butter' music....hehehe...

My hope is, my kids will not follow my footstep. Nothing to be proud for involving in this kind of activities. There are more other beneficial activity which warrant the energy that the youth's have. iQah is one good example. I need to learn from her how her parents guided her to be who she is now. I shall adopt the good points and nurture my kids to have this mindset. To be a useful youth when the community need them most!!!

I dont blame anyone for not 'guiding' me. Zaman tu memang kesedaran kurang sket..biasa...apa yg kita perlu buat skang is berubah..sikit2 pun takpe..

Lama2 ok la...at least ada perubahan..kan?

14 comments:

Ahmad Javanese said...

Picad. hehehe. Selalu dengar dulu. Tapi tak penah sampai lagi la.
Sib baik aku ni jenis yg blurrrr je dulu dulu kala. (sekarang pon ada gak blurr blurr... tapi aku dah pro dalam bidang blurr ni, so orang kalau nak blurrr datang kat aku utk tips. HUA HUA HUA!!!)

anywayz... Dia orang nak buat reunion? Utk apa ke mendanya? Nak ajak minom bersama sama? Utk buat gig balik?
:( Udah udah la tu kot....

Anywayz (balik2 anywayz)....
Supiyan... ko tau tak mekanik2 yg bagus dan tak kuat sangat menipu utk repair keter :) Aku nye dah 2 kali masuk wokshhop... tapi haramzzzz... tak elok2 gak problem. Dah dekat 2 ribu abis!!! Minyak naik lagi!!! Oh uwang ringgit....

BLurrrrrrrrrrrrrrrrrr

tq tq

JohnLabu said...

Picad tak jahil lagi.. ingat tak Woodstock dekat Bukit Jalil.. lagi happening tengok rock kankang joget tak dak pinggang? seluaq ang jadi bootcut oo... kalau cita ngan fitt tobat gelak sampai tak dak pinggang

Abu S.H said...

pyan a.k.a jawa (kalau tak nanti org konpius)
tau l ajugak yg jenis tak menipu..tapi apa rosaknye...? kena tau gak nak gi mekanik mana.

johnlabu - woodstock tu mmg hampeh..koyak rabak suar aku...dah la keta wawa kita bwk balik umah aku..yang rock kangkang joget tak dak pinggang pun satu hal...tapi itu mmg power..ko rasa pinggang dia la ni maintain ke or dah tercabut?

fitt je blog dah mcm jln mati je...

Ahmad Javanese said...

yang rusaknya... aku tak tau nak kata
aku nye keter... kalau dekat jalan yang tak even (bawak slow), akan ada bunyi 'duk-duk-duk' ... 'duk duk' ... bila kena tempat tak even tu la. Lepas tu, kalau brek pon (masa slow especially) pon bunyi. Kalau konar, dia bunyi sket sket... TAPI! Bukan drive shaft nye bunyi

adakah kau tau apa rosaknya?

tq tq

Alpyan a.k.a. jAWa trOXIon

Anonymous said...

masya allah...bertaubatlah ko wahai hucs...

princessren said...

pyan.. i thnk what u gone through in the past are the factors that shape you now. maybe some people have to go through bad things in order to see the meaning of good things. ntah aper aku merepek nih. jes my 2 cent. no hard feelings yek? chow...

Abu S.H said...

jawa - aku x sure la...mmg benda cam tu susah sket nak detect. mekanik ni main try n error je...

setinggan - tu la pasalll...

princessren - betui jugak...at least i learn it thru the hard way la kot...
mana ada amik2 ati...ekeke.

eddie said...

picad days... hehehehee
aku rasa Radhi OAG nak buat reunion balik so that dia boleh balas dendam time dia kena baling ramai ramai dengan cawan kertas coke dulu hehehehe

eddie said...

jawa, dulu aku ada problem tuh pasal absorber rosak and merosakkan tayar aku... nak confirm aku rotate tayar ke depan, and found bunyik tuh dtg dari depan pulak (coz tayar tuh dah rosak)..

Mpro said...

Sapa setinggan overfloor ni... Tak report kat aku pun...

Anayway.. Remember butter alwayz.. Forget butter not... butter wuz ere..

Abu S.H said...

eddie - aku rasa RADHI nak carik duit lebey lerr

mpro - aku pun tatau sapa...
butter tetap world! wei..bila nak update post..asyiik gambar MAWI je..

Liza Yaakup said...

omg. picad still exist? I can't even remember where atria is... brings back memories... yes ur absolutely right. zaman tu memang kurang kesedaran... yang baik.. baik skit2.. yang jahat.. jahat skit2.. if u've been observing nowadays.. kalau baik.. baik betul.. kalau jahat.. up to the extent that it is unbelievable

Abu S.H said...

hehehe..org ipoh..wekam to my blog. go blog..hehehe..
this century is the visit hucs's blog year..
mai la slalu...jemput makan..haa..tambah lagii..

Ate..kome udah makan???

Anonymous said...

came across your blog on the piccad reunion.. maaf, tumpang lalu sambil nak luahkan beberapa ayat ..

actually, bukan radhi je yg nak buat .. in fact the main leader is probably *u know who*..muka dia terpampang kat piccad website.

for me, yg sudah tu sudah la .. buat apa nak buat reunion ke apa ke. lebih banyak kan maksiat buat apa? tak de faedah nya, betul tak? nak2 lagi, yg fanatic nak buat reunion ni boleh dikatakan dah tua kebanyakannya. me rasa kalau buat gathering baca yasin ke apa ke kat masjid .. laaaaggggggiiiii baik, sapa sokong?

me pun gi gak piccad dulu .. tapi masa tu masa "kekurengan" iman. agaknya sekarang ni org2 yg fanatic pasal reunion ni masih lagi in the "kekurengan" world, kot. haiii .. entahlah.

kalau di tegur, siapla .. muka tu macam rimau nak telan mangsa. tegur utk kebaikan, salah ke? dikata pulak kita ni ketinggalan zaman. walaupun kita tegur keluarga sendiri (yg terlampau fanatic & loooking forward for club reunion ni), siap la ..

cam ni ke malaysia maju? me tengok makin teruk ada lah... me penat nak pk balik naper segelintir manusia (walau keluarga sendiri) jadi cam ni. mana iman mereka? letak kat lutut ke? atau tapak kaki?

ada yang pakai tudung, siap bukak just bcoz nak gi reunion tu .. nauzubillahhh ..

apa yg me doa is tgk anak2 me & umat2 yg memiliki impian mcm me ni membesar dgn penuh keimanan di dada
dan moga dijauhkan dari segala kejahatan dan kemaksiatan dunia.

just me at: aku_hambamu@yahoo.com