Monday, February 06, 2006

Aku bukan maksum

Bila kita buat jahat
Semua orang tak suka kita
Semua orang tak nak duk ngan kita.
Susah orang nak lupakan salah kita.
Kalau lupa pun masih ada kesan parut.

Bila kita buat jahat
Kita pun tak suka diri kita sendiri
Kita susah nak maafkan diri kita
Kita menyesal
Tapi tak guna sbb dah berlaku
Kita sedih
Tapi tak guna sbb kita yang bebal
Tinggal lah kita sorang2...padan muka

Bila kita buat jahat
Memanglah Allah tak suka
Tapi nasib kita baik sbb Allah Maha penyayang, pengasih dan pengampun
Kalau tak mesti kita dah tak bernafas lepas buat jahat. nauzubillah...

Sebaiknya,
Janganlah buat jahat
Kalau dengan Allah, insyaAllah boleh mintak ampun
Kalau dengan manusia.............payah.

I did something really terrible today that I can not forgive myself forever.
But I did not mean it. (of course)
So, I hope my most sincere apology will be accepted.
Although it's beyond my power to 100% guarantee I will not repeat in the future, but I am very determine not to do the same thing again.

Nape aku jadi cam ni? dulu x cam ni....
Mana aku kutip benda2 negatif ni? dulu x cam ni...
Masa bila aku develop sifat mazmumah ni? dulu x cam ni
Nak salahkan iklim panasssss? boleh jadi jugak, tapi aku byk duk dlm ekon.
Nak salahkan pressure from office workload?? tak patut langsung
Nak salahkan apa lagi?
Nak salahkan siapa lagi?
Memang takde alasan sebenarnya
Jawapannya salahkan diri sendiri
Jawapannya salahkan diri sendiri......

I have nothing to say anymore.
I only have to muhasabah myself.

I can't sleep on it
I can't forget it
I'm soooooo sorry... :'''(

4 comments:

konot said...

ko buat salah dgn saper plak ni?
kalau dgn org, minta maaf jer la..baru hati senang!

abu_harraz said...

udah mintak maap....
tapi aku sendiri yang menyesal...
stoopid action
uhuk uhuk

knizam94 said...

takpe gua maafkan.,.....hehehe

abu_harraz said...

tima kasih baannggg....